.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پديده انتخابات دهم کیست؟
یادداشتی از امیر رضا جلالي
پديده انتخابات دهم کیست؟

نزديك شدن موعد برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري موجب آن شده كه نامزدهاي اصلي، پيش از رسيدن به زمان ثبت نام و تبليغات رسمي تقريبا مشخص شده و از هم اكنون افكار عمومي در پي شناسايي متفاوت ترين نامزد يا درواقع پديده اين انتخابات مي باشد.

با اعلام عدم حضور چهره هايي همچون قاليباف و ولايتي به عنوان نامزد انتخاباتي به نظر مي آيد محسن رضايي در آستانه اعلام كانديداتوري قرار گرفته است.

باتوجه به شعارهاي اصولگرايانه و اصلاح طلبانه چهره هايي چون محمود احمدي نژاد و مهدي كروبي و ميرحسين موسوي كه جملگي آشنا براي مردم هستند، تاكنون متفاوت ترين صدا از سوي رضايي شنيده شده و انتظار مي رود با اعلام رسمي نامزدي وي در آينده نزديك اين صداي اصولگراي منتقد دولت و حركت و برنامه متفاوت او ، بيش از پيش به سمع و نظر مردم برسد؛ مخصوصا از آن رو كه رضايي در اين دوره حضور خود را منوط به ائتلاف چهره هاي كارآمد و متعهد حول يك برنامه توافقي قرار داده است و مدت هاست برنامه محوري را به جاي شخص محوري و تكروي ترويج و تبليغ مي نمايد.

رضايي تعريف تازه اي از ائتلاف در ساحت سياست ورزي ارائه داده و به جاي تشكيل شركت سهامي قدرت، مبناي ائتلاف موردنظر خود را گرد آمدن كارآمدان متعهد حول يك برنامه واحد و تجميع توان ها به جاي تفرق آن ها معرفي مي كند.

در انتخابات قبلي رياست جمهوري با وجود آنكه رضايي در نيمه راه از صحنه رقابت كناره گرفت، اما از سوي قاطبه مخالفان و موافقان خويش به برنامه دارترين نامزد انتخابات شهرت يافت.

او اين بار براي به منصه ظهور رساندن برنامه هاي خود راه و روش ديگري اختيار كرده و از شواهد و قراين چنين برمي آيد درصورتي وارد صحنه انتخابات خواهد شد كه از حمايت يك تيم كارآمد متشكل از افرادي برخوردار باشد كه هر كدام درحد اعتبار و وزن يك رييس جمهور قرار دارند.

بدين ترتيب درصورت اعلام كانديداتوري محسن رضايي صحنه انتخابات ايران با پديده اي تازه مواجه خواهد بود كه هم در شيوه حضور و معرفي بعضي همكاران و هم در برنامه هاي اعلامي و راه هاي پيشنهادي براي تحقق آن ها، از ويژگي هاي منحصربه فرد برخوردار خواهد بود؛ او مي خواهد با حمايت چندين نامزد بالقوه ديگر و با برنامه هاي خاص و توافقي پا به ميدان رقابت بگذارد.

با وجود برخي تبليغات مبني بر كم بودن احتمال راي آوردن رضايي از سوي رقبا، تخريب هاي صورت گرفته عليه او نشان از آن دارد كه حضور رضايي خصوصا نوع حضوري كه اين بار مدنظر دارد براي ديگر نامزدها و جريان هاي حاضر، حادثه و پديده اي مهم محسوب و موجب نگراني تلقي مي شود.

بايد ديد آيا اين بار رضايي با طرح و مدل حركت جديدي كه طراحي كرده موفق به رساندن صدا و تبيين نظرات خود به مردم و راي دهندگان خواهد شد يا خير؟ البته نتيجه اين انتخابات هر چه باشد نافي اين موضوع نيست كه رضايي متفاوت ترين نامزد و به نوعي پديده اين دوره دانسته شود.

نامزدي كه براي نخستين بار با طرح و برنامه و مدل ائتلافي خاص كه گفته مي شود حاصل توافق چهره هاي كارآمد و متعهد حول يك برنامه است به صحنه انتخابات رياست جمهوري ايران وارد خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.